Saturday 17 December 2011

kertas putih....






Kertas itu melambai-lambai ke arahku,
Adakah aku bermimpi?
Namaku diseru berulang kali..
Mendayu-dayu , memukau telingaku…
Aku menepuk-nepuk kepalaku..
Adakah aku hidup dalam mimpi?
Kertas putih itu seakan-akan menyihirku,
Menjeratku merapatinya,
Bersih.. putih..
Tiada apa yang cela..
Tetapi mengapa seperti suara tangisan kedengaran?
Ahh..aku tidak mengerti..
Sebatang pen tiba-tiba tumbang,
Entah dari mana ia muncul,
Aku terduduk ,mengambilnya..
Diam..
Sepi..
Pandanganku melirik sayu,
Melemparkan senyuman keharuan,
Aku tahu dirimu merinduiku,
Dan aku juga merindui kalian,
Tetapi apakan daya..
Masa, masa yang memisahkan kita..
Aku tahu,
Kalian merindui detik-detik lampau,
Kenangan aku berteleku ralit bersamamu,
Mencoretkan kata-kata yang bermain di sarang mindaku,
Lantas menzahirkannya di atas dada mu..
Maafkan aku..
Kini aku kembali,
Bersama seruan atma keteguhan,
Aku akan bangkit kembali,
Sedaya upaya akan ku tebusi kesalahanku..
Kertas putih,
Bersaksikan kalam ini,
Aku akan setia bersamamu..
Dan aku juga berharap,
Kau akan sabar menemaniku,
Menyelusuri jalan ini..
wsalm....



Thanks sudi baca luahan yang tak seberapa ini

No comments:

Post a Comment